česky
polski
english
Referenční prostředí

FAQ


    01. Jak se mám zaregistrovat do portálu ISKP21+?

    Postup registrace do portálu je popsán v přiložené příručce.

    02. Jak se přihlásím do portálu ISKP21+?

    Do portálu se mohou přihlásit pouze registrovaní uživatelé. Podrobný postup přihlášení je uveden v přiložené příručce.

    03. Nemohu si vzpomenout na heslo do portálu ISKP21+. Jak mám postupovat?

    Postup, jak si změníte heslo nebo požádáte o reset hesla je popsán v přiložené příručce.

    04. Jak se zorientuji v portálu ISKP21+ po přihlášení?

    Po přihlášení do portálu ISKP21+ se uživateli zobrazí jako úvodní obrazovka tzv. Nástěnka. Ta slouží jako rozcestník pro práci uživatele. Návod na její použití, zobrazené prvky a další funkčnosti portálu najdete v přiložené příručce.

    05. Jak pracuji s daty v portálu ISKP21+?

    Portál ISKP21+ nabízí uživatelům pro práci s daty formuláře, které mohou obsahovat seznam záznamů a detail vybraného záznamu spolu s tlačítky pro práci s tímto záznamem. Podrobný popis práce s formulářem je uveden v přiložené příručce.

    06. Je omezena velikost dokumentu v příloze?

    Cílené omezení není nastaveno, reálně technologie umožní vložit dokument o maximání velikosti 100 MB.

    07. Jaké jsou podporované typy příloh?

    Systém Vám umožní nahrát přílohy s následujícími příponami:

    .7z, .avi, .bmp, .doc, .docx, .dot, .dotx, .eml, .gif, .jpeg, .jpg, .mkv, .mp3, .mpg, .msg, .ods, .odt, .pdf, .pfx, .png, .ppt, .pptx, .rar, .rtf, .tif, .txt, .vsd, .xls, .xlsx, .xltx, .xml, .zfo, .zip

    08. Nahrávání příloh trvá příliš dlouho a nebo vůbec nedoběhne. Co může být příčinou?

    Při nahrávání příloh je důležitá rychlost Vašeho internetového připojení pro odesílání dat. Zejména u připojení pomocí ADSL může být tato složka výrazně nižší než rychlost stahování dat a nahrávání i malého souboru může trvat dlouho. Tato rychlost se většinou udává jako upload a nebo je to druhé číslo uváděno při informacích o rychlosti připojení za lomítkem.

    Rychlost připojení download/upload si můžete změřit například zde: http://www.lupa.cz/nastroje/speedmeter

    Doba nahrávání 10 MB přílohy dle rychlosti odesílání dat na klientské stanici:

    16 kbps - 11 hodin 39 minut
    256 kbps - 44 minut
    1024 kbps - 11 minut

    Dále doporučujeme provést test kompatibility koncové stanice, který se nachází na rozcestníku www.mssf.cz. Link je pod odkazem "portál žadatele".

    09. Jak provést Storno finalizace?

    Storno finalizace se objeví v horní liště poté, co byla žádost finalizována. Storno finalizace může provést signatář žádosti.

    10. Jak zjistit uživatelský účet pro  sdílení na záložce "Přístup k projektu"?

    návod viz odkaz níže

    11. Jak na záložce "Přístup k projektu" přidávat k uživatelským účtům role, např. zmocněnec?

    Checkbox neboli políčko "zmocněnec" se propíše automaticky poté, co je přiřazena plná moc danému uživateli resp. je označen jako zmocněnce a plná moc je mu podepsána. Tato informace se přenáší právě ze záložky "Plné moci".
    Při zakládání rolí je pole zmocněnec "zašedlé". Při změně nastavení přístupů, (přes tlačítko Změnit nastavení přístupů), kdy je možné určitým kolegům odebírat a přidávat role, je zřejmé, že pole "zmocněnec" je zašedlé, tj. neaktivní, nelze ho tedy editovat.

    12. Co znamená chybová hláška "Operace musí mít vyplněného alespoň jednoho signatáře"?

    Na žádosti o podporu v záložce Přístup k projektu je nutné přiřadit alespoň jednomu vybranému uživateli roli Signatář, jinak není možné žádost finalizovat.

    13. Existuje nějaký souhrnný manuál pro portál ISKP21+?

    Ano, existuje uživatelská příručka popisující vlastnosti a obsluhu portálu ISKP21+. Tuto příručku najdete v přiloženém souboru.


    02. Jaká je návaznost mezi předběžnou a plnou žádostí u dvoukolové výzvy?

    V portálu IS KP21+ se na formuláři žádosti o podporu zobrazují všechny údaje, které formulář obsahuje, nicméně v případě předběžné žádosti je nutné vyplnit pouze ty obrazovky, které jsou v okamžiku vyplňování dané žádosti aktivní, resp. relevantní pro předběžnou žádost.

    Pokud bude předběžná žádost podána, projde procesem hodnocení a bude postoupena do "vyššího" stavu, bude jí uživatel dále editovat jako plnou žádost. Tzn. nezakládá tedy novou "plnou" žádost, ale pouze doplní příslušné datové položky (záložky).

    03. Jak postupovat, pokud se zobrazí hláška Nelze provést rozpad financí?

    Primárně se poměry zdrojů financování vážou u na nastavení podmínek výzvy, např. na právní formu žadatele nebo jiné matriční data stanovena na výzvě.

    Specifickou oblastí jsou pak projekty příslušných výzev, které jsou financovány se zapojením tzv. regionální podpory. Je tedy nutné na žádosti o podporu v záložce Projekt označit v oblasti Doplňkové informace volbu Veřejná podpora. Následně po zadání % podílu financí dle nastavení výzvy v rozlišení na velikost podniku a jeho zdroje (soukromé zdroje) lze tlačítkem rozpad financí provést.

    Pokud v rámci nastavení podmínek výzvy nejsou definovány poměry financování pro veřejnou podporu, na záložce Projekt naopak nesmí mít žadatel nastavený/zatrhnutý checkbox veřejná podpora.

    Obecně pro informaci v rámci nastavení podmínek výzvy, je třeba se obrátit na příslušný Řídicí orgán, příp. na Zprostředkující subjekt.

    04. Jak určit velikost podniku?

    Určit velikost podniku podle pravidel Evropské unie není úplně jednoduchá záležitost. Kritéria pro zařazení konkrétního podniku do kategorie velikosti stanovuje příloha I Nařízení Komise (ES) č. 800/2008. Příloha I Nařízení č. 800/2008 pro rozdělení podniků do kategorií dle velikosti používá parametry jako počet zaměstnanců, roční obrat, bilanční suma roční rozvahy.

    05. Jak lze podat žádost o podporu?

    Po finalizaci žádosti o podporu a podepsání formuláře kvalifikovaným elektronickým podpisem je žádost o podporu připravena k podání. Podání žádosti je nutné provést aktivním krokem žadatele – tzn. potvrdit stiskem tlačítka Podat žádost, které se po podpisu žádosti o podporu objeví v horní liště.

    06. Jaké záložky formuláře žádosti o podporu jsou přístupné v rámci příslušného modelu hodnocení?

    V rámci některých výzev je zvolen model dvoukolového hodnocení žádostí o podporu. Aby byl žadatel informován, v jakém kole žádosti o podporu se jeho žádost nachází (resp. v jakém kole vlastně žádost edituje), je v rámci záložky Identifikace operace zapracováno pole Kolo žádosti a tlačítko Přehled obrazovek. Po stisku tlačítka Přehled obrazovek se uživateli zobrazí seznam záložek formuláře žádosti o podporu relevantních pro dané kolo žádosti.

    07. Jsou nějak omezeny znaky pro název projektu a jeho anotaci?

    Ano, v názvu projektu i jeho anotaci můžete použít pouze níže uvedené znaky. Při pokusu o uvedení jiného znaku Vás systém upozorní hláškou.


    A-ZÁÉÍÓÚÝĹŔČĎĚŇŘŠŤŽŮ
    a-záéíóúýĺŕčďěňřšťžů
    àÀâÂäÄçÇèÈêÊĺĹľĽłŁôÔöÖŕŔüÜżŻ
    standardní písemné znaky vč. znaků mimo latinku
    0-9standardní numerické znaky
    § 
    £Libra
    Euro
     mezera
    . 
    , 
    : 
    -pomlčka (nikoli však spojovník)
    /
    % 
    { 
    } 
    ; 
    # 
    _podtržítko
    [ 
    ] 
    + 
    \ 
     tabulátor - pouze pro DP Anotace projektu
     znak konce řádku (enter) - pouze pro DP Anotace projektu


    1. Co je to Servisní okno?

    V případě, že provádění servisních činností vyžaduje odstávku aplikace, je poskytovatel oprávněn provádět dané činnosti v tvz. Servisním okně.
    Toto Servisní okno je denně v čase 23:00 až 4:00.

    V průběhu Servisního okna mohou být portály nedostupné.

    2. Může být aplikace nedostupná i mimo Servisní okna?

    V případě, že provádění servisních činností vyžaduje delší odstávku aplikace, může dojít k odstávce aplikace i mimo Servisní okna. Tato nedostupnost musí být schválena a předem oznámena na přihlašovací stránce do portálu.


    Bezpečnostní zásady externího uživatele

    Dokument Bezpečnostní zásady externího uživatele


    Jaká je minimální doba platnosti elektronického podpisu při podepisování dokumentů/žádostí v MS21+?

    Elektronický podpis musí být v momentě podepisování platný ještě minimálně 48 hodin. Pokud je doba platnosti kratší než 48 hodin, tak systém neprovede podepsání dokumentu/žádosti.

    Návod na export/import certifikátu.

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Návod na nastavení cesty k certifikátu uloženému na tokenu nebo čipové kartě

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Principy práce s certifikáty v aplikaci MS21+

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Předcházení problémů s certifikátem pro podpis v aplikaci MS21+

    Podrobnosti naleznete v příloze.


    Jak podat žádost o podporu integrované strategie ITI/CLLD?

    Po registraci do portálu IS KP2021+ založí uživatel zastupující nositele integrované strategie ITI/CLLD (příslušné město nebo MAS) žádost pod příslušnou výzvou, blíže viz přiložená uživatelská příručka „Integrovaná strategie - Pokyny pro vyplnění žádosti o podporu integrované strategie ITI/CLLD“


    Elektronický podpis

    Video popisující použití elektronického podpisu v ISKP21+ od instalace potřebných komponent do počítače po řešení nejčastějších problémů s elektronickými podpisy. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=7jJ3II4IEDs

    Hodnocení projektu v ISKP21+ (postupy pro hodnotitele)

    Video popisující postupy externích hodnotitelů v ISKP21+ od registrace po vytvoření hodnoticího posudku. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=q-F4RVmABAA

    Hodnocení projektu v ISKP21+ (postupy pro žadatele)

    Video popisující postupy žadatelů v ISKP21+ od zobrazení Posudku hodnocení až po vytvoření Žádosti o přezkum rozhodnutí. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze:https://www.youtube.com/watch?v=gtL0wPBq3l4 


     

    Interní depeše v ISKP21+

    Video popisující práci s interními depešemi v ISKP21+. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=qgFyAXzezMo

    Práce s dokumenty v ISKP

    Video popisující práci s dokumenty v ISKP21+. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=Z8A26Kp0SRQ

    Veřejná podpora

    Video popisující práci s informacemi o veřejné podpoře ISKP21+. Video najdete na odkazu níže.


    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=sg_DnVn4ct8


     

    ISKP21+ ovládání

    Video popisující vlastnosti ISKP21+, základní práci uživatele v portálu a vlastnosti formulářů je jejich detailů najdete na odkazu níže.

    česká verze: https://www.youtube.com/watch?v=E6VcP0O9mkU


    1. Proč dochází ke změně přihlašování (autentizace) v MS a jaký je její cíl?


    • Správce MS má povinnost zajistit, aby systém MS21+ měl takové vlastnosti, které byly popsány ve formuláři žádosti o stanovisko Hlavního architekta eGovernmentu k plánovanému ICT projektu – typ A. Na tomto formuláři se mimo jiné nachází informace, že pro způsob identifikace a autentizace bude využito Národního bodu pro autentizaci a identifikaci, což je aktuálně portál Identita občana.

    • Správce MS má povinnost zajistit splnění podmínek pro úspěšnou kolaudaci ISVS, které definuje Digitální a informační agentura Odboru Hlavního Architekta (DIA OHA). Součástí kolaudace je mimo jiné čestné prohlášení, že ISVS je v souladu s požadavky kladené na něj právními předpisy, provozní dokumentací a jde-li o informační systém veřejné správy spravovaný orgánem veřejné správy, pro něhož jsou závazná usnesení vlády, rovněž informační koncepcí České republiky a jinými usneseními vlády.

    • Praktickým důvodem změny autentizace je stejnocení identity v MS a umožnění se uživatelům jednoduše autentizovat v digitálním prostoru.

    • Cílem úpravy je, aby jedna fyzická osoba měla v MS jednu identitu, která bude propojena s jeho identitou občana nebo v případě zaměstnanců s budoucím CAAIS (náhrada JIP/KAAS), prostřednictvím níž se bude uživatel přihlašovat do systému MS21+.

    2. Terminologie a z čeho se identita uživatele v MS skládá.

    Technicky bude fyzická osoba v MS reprezentována takto:
    - Fyzická osoba má jednu identitu
    - Identitu tvoří uživatelské účty (Externí pro práci v ISKP a případně Interní pro práci v CSSF)
    - Uživatelské jméno pro přihlášení do MS prostřednictvím ADFS je shodné jako název identity
    - Pro udělení přístupu uživatele k projektu se používá uživatelský účet
    - Název svého uživatelského účtu si zobrazíte přímo v IKSP v horní části 


    Např.
    Fyzická osoba = Karel Vomáčka
    Identita = VOMKAR
    Uživatelské jméno (pro přihlášení přes ADFS) = VOMKAR
    Externí uživatelský účet = VOMKAR_EXT
    Interní uživatelský účet = VOMKAR_INT

    Výše uvedený stav je finální řešení po úpravě všech identit.
    Externí uživatelské účty se aktuálně mohou vyskytovat ve 3 různých formátech:
    VOMKAR_EXT - nový, již správný formát
    AAVOMKAR - starý formát, kdy se uživatel přihlašuje přes ADFS
    VOMKAR_123456 - starý formát, kdy se uživatel přihlašuje přes NIA

    3. Jakých uživatelů se změna týká?

    Změna se v horizontu vzdálenější budoucnosti týká všech uživatelů MS21+.
    První v pořadí se bude změna týkat uživatelů přihlašujících se do ISKP21+ (tvz. Externí uživatelé). Změna bude probíhat na podzim 2023, kde nejdříve budou provedeny úpravy MS21+ a následně uživatelé projdou úpravou identity na které budou participovat. Do doby než projdou úpravou identity se budou moci přihlašovat přes ADFS. Uživatelé, kteří se již nyní přihlašují přes NIA a mají jen jeden účet nebudou muset úpravou identity procházet. 

    Druhých v pořadí se bude změna týkat uživatelů přihlašujících se do CSSF21+ (tvz. Interní uživatelé). Změna bude probíhat po napojení MS21+ na CAAIS (náhrada JIP/KAAS). Dokud změna nebude provedena budou se Interní uživatelé přihlašovat prostřednictvím ADFS.

    Výjimkou z výše uvedeného jsou zahraniční uživatelé MS21+ jejichž země nemá implementované nařízení eIDAS a zároveň nemají vlastní zřízenou identitu na portále Identita občana viz https://info.identitaobcana.cz/foreigners/
    Tito uživatelé nadále budou moci využívat přihlášení prostřednictvím ADFS.

    4. Jakým způsobem bude uživatel informován o změně a pokynech k úpravě identity?

    Kromě zveřejněné informace na portálech bude pro každý uživ. účet odeslána tvz. Kritická depeše. Tzn. všem uživatelům přijde depeše přímo v MS21+ a vzhledem k tomu, že se jedná o Kritickou depeši, tak zároveň na registrační e-mail a případně e-maily, které má uživatel nastaveny pro notifikaci přijde k příchozí depeši e-mail, který bude obsahovat text depeše.

    5. Jakým způsobem bude na změně uživatel MS21+ participovat?

    Uživatel MS21+ bude žádat o změnu identity prostřednictvím připraveného formuláře, kde uvede potřebné údaje a provede autentizaci vůči portálu Identita občana. Tím se založí požadavek na úpravu identity uživatele v MS21+ kterou zpracuje dodavatel MS21+. Po zpracování požadavku bude uživatel informován e-mailem.

    6. Užitečné odkazy











    Instrukcje po aplikacji służą do wypełnienia wniosku.

    Po otrzymaniu opinii WS na temat propozycji projektowej, Wnioskodawca może przystąpić do wypełniania wniosku o dofinansowanie. W tym celu konieczne jest założenie konta i wypełnienie wszystkich niezbędnych danych identyfikacyjnych. - https://www.cz-pl.eu/pl/wniosek-o-dofinansowanie-w-iskp21

    Pro vyplňování žádosti jsou určeni Průvodci vyplněním žádosti.

    Po obdržení stanoviska JS k projektovému záměru může žadatel začít vyplňovat žádost o podporu. Za tímto účelem je nutné zřídit si účet a vyplnit všechny nezbytné identifikační údaje - https://www.cz-pl.eu/zadost-o-podporu-v-iskp21.